Door onder andere de verduurzamingsopgave van Nederland en meer vraag naar veiligheid en comfort is er veel werk voor glasplaatsende bedrijven. Daarmee heeft het vak glaszetten de toekomst. Met een promotievideo en campagnepagina Laat OnderhoudNL Glas zien hoe mooi het vak van glaszetter is. Elk glas plaatsend bedrijf kan een eigen video aanvragen.
Campagnepagina glaszetter
Op de campagnepagina van wordglaszetter.nl geeft OnderhoudNL Glas jongeren en andere geïnteresseerden een korte impressie van het vak. De pagina geeft ook een overzicht van glasplaatsende bedrijven in Nederland. De wervingscampagne is een verzoek van het bestuur van OnderhoudNL Glas om aan de stijgende vraag naar voldoende vakmensen voor de sector te voldoen. Het is een volgende stap, nadat eerder met succes in samenwerking met Vakgroep GLAS de MBO-opleiding Glaszetter is gestart.
Video voor elk lid
Naast de algemene campagne krijgen leden van OnderhoudNL Glas een eigen video die afsluit met een eigen bedrijfslogo en het tonen van de website. Sectormanager Ferdinand Wieman van OnderhoudNL: ‘De video is handig voor op social media en de website van onze leden. Is een bedrijf op zoek naar jongeren die glaszetter willen worden dan kan deze video helpen bij de zoektocht naar nieuwe medewerkers.’
Video ‘Jaar van het Glas’
OnderhoudNL Glas doet ook mee aan de documentaire ‘Jaar van het Glas’ van RTLZ en Videoland. De opnamen daarvan zijn vorige week gestart. De brancheorganisatie breekt daarin een lans voor het vak van glaszetter. In deze video krijgen bedrijven en organisaties de kans zichzelf te promoten en hun jongste innovaties te laten zien. Naast Wieman komt Myrthe de Vries, bestuurslid van OnderhoudNL Glas, hierin aan het woord. De Vries is bedrijfsleider Schilders de Vries en tegenwoordig ook columnist bij Schildersvakkrant. Freelance hoofdredacteur Marco Groothoff van Glas in Beeld treedt in de video op als ‘glasdeskundige’. Ook hij gaat in op het tekort aan glaszetters en andere vaktechnische medewerkers in de sector. Hij noemt dit met verduurzaming de grootste uitdaging voor de vlakglasbranche.
Myrthe de Vries Ferdinand Wieman Een lans voor het glasvak breken