Ga naar hoofdinhoud

Milieu voor glasfabrikanten steeds beter verkoopbaar

Ecologische voetafdruk van AGC.

Het implementeren van een milieuvisie was voor bedrijven tien jaar terug nog een noodzakelijk kwaad. Vandaag de dag bevindt duurzaam ondernemen zich echter op de bureaus van afdelingen marketingcommunicatie. Milieu is steeds beter verkoopbaar, ook voor glas dat voor de productie ongekend veel energie vraagt maar tegelijkertijd enorm bijdraagt aan ons welbevinden. Welke systemen worden door de glasfabrikanten ingezet ter bevordering van duurzaam bouwen? Wat is hun milieuvisie? Wat doen ze intern aan het verbeteren van hun ecologische voetafdruk? Welke tools gebruiken ze voor de ‘verkoop’ van milieu?

Zo heeft AGC Glass Europe een intern milieubeheersysteem geïmplementeerd om alle bedrijfsprocessen met een geïntegreerde milieubenadering te kunnen beoordelen. Op basis van een holistische benadering is de ecologische voetafdruk van het bedrijf gemeten. Voor elke ton CO2 die wordt uitgestoten door de activiteiten van AGC Glass Europe, wordt bijna 8 ton CO2 vermeden, dankzij het gebruik van de vervaardigde producten (cijfers 2020).

Rondje langs glasfabrikanten

In Glas in Beeld maken we een alfabetisch rondje langs de fabrikanten AGC Glass Europe, Pilkington Nederland, Saint-Gobain Glass en Scheuten Glas. Je leest het artikel in de nieuwe Glas in Beeld (#2 – april 2021) die deze week verschijnt. Nog geen abonnee? Neem hier een abonnement.

Schrijf je in voor de Glas in Beeld nieuwsbrief

Ontvang elke week uit het laatste (product)nieuws, trends en ontwikkelingen uit de glassector in je mailbox.
Sluit je aan bij ruim 3.500 professionals en mis niets!

Gerelateerd

Vliegvuurtest: Kingspan test met succes daksysteem

Kingspan Light + Air uit Uden heeft met succes haar BA4 daksysteem getest. In de wandelgangen wordt deze test wel…

Goemaat opent nieuw pand in Goedereede

Afgelopen vrijdag opende Goemaat op feestelijke wijze haar nieuwe pand in Goedereede. De uitbreiding is een belangrijke stap voor het…