AGC en Scheuten Glas hebben beide vorige week een nieuwe website in gebruik genomen. De nieuwe, corporate website van AGC ademt de vier kernwaarden van het bedrijf uit: Innovatie & Operationele Uitmuntendheid, Milieu, Integriteit en Diversiteit. De nieuwe site van Scheuten Glas is met bijna 1.000 pagina’s een stuk uitgebreider dan de vorige.
De site van AGC geeft met getallen en grafische weergaven snel duidelijkheid over hoe de organisatie in elkaar steekt en welke resultaten zijn behaald. De website is in het Engels, Frans, Nederlands, Tsjechisch en Russisch en heeft een uitgebreid onderdeel over duurzaamheid. AGC deelt onder andere haar successen op het gebied van watermanagement, afval, luchtkwaliteit, transport, verpakking en recycling en vertelt ook haar milieudoelstellingen die voor 2020 behaald moeten zijn. Bijzonder vormgegeven en informatieve pagina’s zijn van zand tot glas en de milieuresultaten.
De site van Scheuten Glas biedt bezoekers meer informatie over glas en over Scheuten met nieuws, projecten, video’s en achtergrondinformatie. De informatie is bovendien beter gestructureerd naar toepassing en branche en daardoor gemakkelijker vindbaar. Er zijn nieuwe tools toegevoegd, zoals de interactieve product selector voor brandwerend glas en rekentools die besparingen en terugverdientijden uitrekenen wanneer vensterglas wordt vervangen door isolatieglas. Tenslotte is de nieuwe website grafisch naar een hoger niveau gebracht met meer foto’s en video’s en ook technisch verbeterd. ‘Ze is nu responsief en daarom flexibel met smartphone en tablet te bezoeken en biedt meer mogelijkheden voor toepassingen met social media en SEO’, verduidelijkt Raymond Poulssen, Marketing Manager bij Scheuten. ‘We kregen regelmatig van verschillende kanten positieve opmerkingen over onze vorige website, maar we zagen zelf veel potentieel voor zowel technische als communicatieve verbeteringen. De sterkere Scheuten herpositionering, onder andere met onze nieuwe divisie Scheuten Projects, en de versterkte inzet van social media maakte de vorige website steeds meer een knelpunt in onze communicatiestrategie. Met deze volledig vernieuwde website, zelfs het CMS is nieuw, kunnen we de komende jaren weer vol vooruit. Maar een website is eigenlijk nooit echt af. Er staan dan ook nu al een aantal uitbreidingen in de planning om onze bezoekers online nog meer te bieden.’