Met de overname van Wimmer Glas en Glasambulance/Slotambulance breidt Martin Glas zijn aanwezigheid uit naar drie nieuwe regio’s. Hierdoor ontstaat een organisatie met negen vestigingen en zo’n 180 medewerkers.
Martin Glas maakte vorige week nog bekend dat het de sprong van regionale naar een landelijke speler in de glasbranche maakt. Per 1 november treden namelijk ook de dochterbedrijven Stolker Glas en Langenhuizen Glasservice onder de naam Martin Glas naar buiten. Met deze overname zet het bedrijf uit Eindhoven een volgende grote stap en is de glasgroothandel 205 jaar na de oprichting hard op weg een landelijke dekking te realiseren.
Allesomvattende glasservice
Volgens Algemeen Directeur Michel van Velsen stelt de samenwerking Martin Glas in staat efficiënter te werken. Ook een breder productaanbod verbeterde service zijn gevolgen. ‘Elke vestiging brengt unieke expertise mee’, zegt hij, ‘waardoor we nog beter kunnen inspelen op de wensen van onze klanten. We bieden een compleet pakket aan glasdiensten.’
Drie pijlers Martin Glas
Door drie pijlers te combineren, bedient Martin zowel traditionele als digitale klanten.
- Verkoop en distributie van een uitgebreid assortiment glas in alle soorten en maten
- Professionele montage van glas op locatie
- Online verkoop van glas via Glasdiscount.nl en GlasGigant.nl
‘We spelen hiermee in op de toenemende vraag naar totaaloplossingen in de glasbranche, of het nu gaat om een enkel raam of een groot bouwproject’, aldus Van Velsen.
Strategische aanvulling
De overname voegt drie nieuwe vestigingen toe aan het netwerk van Martin Glas, waarmee het totaal op negen vestigingen komt. Bovenop de zeven bestaande locaties in Eindhoven, Ede, Heesch, Helmond, Nieuwegein, Werkendam en Loenen komen Wimmer Glas in Haelen (Midden-Limburg) en Glasambulance in Grave (Rivierenland). Van Velsen: ‘Samen met Glasdiscount.nl en GlasGigant.nl ontstaat een sterk nationaal netwerk.’
Ambitieuze toekomst
Toon van Moorsel, eigenaar van Martin glas, stelt: ‘Een gezonde economische basis is van levensbelang om te blijven vernieuwen. Deze mijlpaal versterkt onze marktpositie aanzienlijk. We kiezen voor samenwerking met vertrouwde namen in hun vestigingsplaats. Deze ontwikkeling past perfect in de ambitie om uit te groeien tot een toonaangevend nationaal merk in de glasbranche.’