Hoe kunnen aannemers, architecten, installateurs, schilders en glaszetters hun klanten in de wijze van communiceren echt goed meenemen tijdens het (ver)bouw- of ontwerpproces van A tot Z? Klantgerichtheid is nog niet zo makkelijk. Twee winnaars van de titel beste bouwer van 2022 delen vijf belangrijke tips.
Wat is, als het om klantgerichtheid gaat, het geheim van de beste bouwers van Nederland? Bajo Bouw uit Mariënheem is tijdens de Bouwbeurs in twee categorieën bekroond. Dit zowel in de categorie ‘verbouw met meer dan 10 reviews’ als in de categorie ‘nieuwbouw met tussen de 10 en 50 reviews’. HMU Olsthoorn – ThuisinBouwen uit de Lier won ook. Dit was in de categorie ‘nieuwbouw met meer dan 50 reviews’.
Klantgerichtheid hoog in vaandel
Vakblad Aannemer interviewt Wout Jansen Holleboom, mede-eigenaar van Bajo Bouw, en Ard Dunnink, directeur van ThuisinBouwen. Ze geven tijdens het interview met Aannemer een inkijkje in hoe beide ondernemingen en hun medewerkers te werk gaan. Daarbij hebben ze communicatie en klantgerichtheid hoog in het vaandel staan.
Online Bouw Academie
Online Bouw Academie verzorgt door specialisten geschreven cursussen voor verschillende vakgebieden binnen de bouwbranche. Daarnaast zijn er E-learnings voor ondernemerszaken, gericht op het MKB in de bouw, waaronder de cursus Klantgerichtheid. Onder de eerste E-learnings is ook Basisbegrippen Vlakglas, in samenwerking met Kenniscentrum Glas ontwikkeld voor iedere professional die in de praktijk te maken krijgt met vlakglas. De online cursus is bestemd voor wie nieuw instroomt in de aannemerij en glassector. De E-learning is echter ook interessant voor wie al langer actief is in de bouw en meer over de mogelijkheden van vlakglas wil leren.