Bijna een miljoen Nederlanders heeft gezien wat het beroep glaszetter bij een OnderhoudNL-bedrijf inhoudt. Dat is het resultaat van een online campagne die OnderhoudNL het afgelopen half jaar heeft ingezet. Dit ‘met dank aan de bedrijven die hieraan hebben meegewerkt en de tientallen leden die hun eigen wervingsvideo hebben ingezet’, aldus OnderhoudNL.
Dit project is mogelijk gemaakt door de jaarlijkse bijdrage aan de Stichting Bedrijfstakheffing (BTH), een initiatief van ondernemers voor ondernemers. Jaarlijks betalen alle bij OnderhoudNL aangesloten bedrijven een bijdrage die wordt ingezet voor het financieren van projecten die de leden ondersteunen bij het ondernemen.
Video ‘Word glaszetter’
Instagram en TikTok
Het beroep glaszetter wordt naast schilder ook als kansrijk beroep gezien in meerdere onderzoeken. ‘Het is belangrijk dat we bij die doelgroep zichtbaar zijn en blijven.’ Daarom zijn de video’s ingezet rondom online programma’s zoals StukTV en op populaire social media kanalen Instagram en TikTok. Uiteindelijk zagen bijna een miljoen jonge mannen en vrouwen de advertenties. Waarbij er vooral gericht is op de leeftijdscategorie vijftien tot veertig jaar. Lees ook hoe OnderhoudNL het vak van glaszetter op de kaart zet.