AGC lanceert een nieuwe productenwebsite en laat hiermee ‘zijn passie voor glas aan de wereld zien’. De nieuwe website fungeert als een volledig geïntegreerd trefpunt dat bezoekers naar relevante producten en diensten leidt op basis van hun kennis en wensen. De site, YourGlass, maakt onderscheid tussen bestaande klanten, architecten, glaszetters en huiseigenaren. Die zullen, aldus AGC, ‘geïnspireerd raken door de nieuwe content – variërend van casusstudies tot ervaringen van klanten en verhalen over innovaties.’
Eenvoudige navigatie
De site heeft een verbeterde navigatie. Dit komt mede door de gepersonaliseerde gebruikerservaring die wordt geboden aan vier doelgroepen, die elk hun eigen wensen hebben:
- distributeurs en verwerkers,
- architecten en bestekschrijvers,
- glaszetters en
- huiseigenaren.
Nadat bezoekers hun profiel en land hebben geselecteerd, worden ze vlot en naadloos naar relevante productinformatie en documenten geleid, inclusief rechtstreekse links naar bekende digitale tools, zoals de Glass Configurator. ‘Klantgerichtheid staat bij ons altijd ver voorop, want we streven naar een vlekkeloze ervaring’, zo verklaart Denis Ramboux, Sales & Marketing Director bij AGC Glass Europe. ‘Eén van onze onderliggende principes is om de best mogelijke tools aan te bieden, zodat onze klanten autonomer en efficiënter hun dagelijkse werkzaamheden kunnen uitvoeren en de nieuwe YourGlass website is het fundament in deze aanpak’, zo vervolgt hij.
YourGlass snel, eenvoudig en leuk
Door de site af te stemmen op doelgroepen streeft AGC ernaar om bezoekers beter rond te leiden door de uitgebreide portefeuille van producten en diensten.
- Distributeurs en verwerkers kunnen gemakkelijk productinformatie en documenten vinden en worden op hetzelfde moment aangemoedigd om nieuwe innovaties te ontdekken.
- Architecten en bestekschrijvers kunnen zich laten inspireren door relevante casusstudies en ervaringen van klanten. Ze kunnen ook verschillende thema’s van lifestyle, toepassingen en glaskenmerken ontdekken, om zo de optimale oplossingen voor hun projecten te vinden.
- Glaszetters kunnen meer te weten komen over glas en de vele toepassingen ervan aan de hand van praktische tutorials en ze krijgen daarnaast gemakkelijk toegang tot nuttige tools.
- Huiseigenaren kunnen de vele toepassingen en mogelijkheden van glas voor hun woning ontdekken.
‘Wat betreft onze digitale transformatie luidt ons motto: Snel, eenvoudig en leuk, zegt Ramboux. ‘De nieuwe website hanteert deze aanpak voor elk publiek dat we bedienen. Vanuit deze nieuwe basis zal de YourGlass ervaring zich verder ontwikkelen in de richting van nog meer gepersonaliseerd gebruik, inclusief besloten gedeelten, die alleen toegankelijk zijn voor specifieke gebruikers met eigen aanmeldgegevens, die toegang zal geven tot speciale functies. Er staat dus nog meer stapel’, zo besluit hij.
Primaire functies
De nieuwe website is het resultaat van een gedegen strategisch en analytisch proces, waarbij veel in teamverband, met een groot aantal interne en externe belanghebbenden, is gewerkt, met als uiteindelijk doel de klant van A tot Z de best mogelijke ervaring te bieden. De primaire functies van de website zijn de volgende:
- Een afgestemde gebruikerservaring op basis van vier navigatieprofielen
- Producten en diensten gemakkelijk vinden, op glassoort, kenmerken, lifestyle of toepassing
- Ruime keuze aan inspirerende content: verhalen over innovaties, nieuws, De Deskundigen Hoek, ervaringen van klanten, tutorials en casusstudies met referentieprojecten, waaronder uitgebreide beeldbanken
- Regelmatig actueel en lokaal nieuws
- Rechtstreekse toegang tot online-tools, zoals onze Glass Configurator en Product Catalogus
- Uitgebreide bibliotheek, waar gebruikers gemakkelijk de benodigde documenten kunnen vinden en downloaden.
De website is beschikbaar in negen talen: Duits, Engels, Spaans, Frans, Italiaans, Nederlands, Pools, Russisch en Tsjechisch. Gebruikers kunnen hun land selecteren, zodat de weergegeven informatie overeenkomt met de beschikbaarheid van de producten per markt.