Vitrum en GIMAV zijn met de hashtag #glassistheanswer een PR-campagne gestart ter promotie van de toepassing van vlakglas. De twee slaan de handen ineen. Dat doen ze om in deze tijden van Corona te laten zien dat glas het meest duurzame, gezonde en veilige materiaal is ter bescherming van personen en goederen.
Vitrum is de tweejaarlijkse glasbeurs in Milaan. GIMAV is de overkoepelende organisatie van Italiaanse fabrikanten van machines en gereedschappen voor de bewerking van vlakglas.
Vlakglas duurzaam en effectief
De twee organisaties zeggen dat de huidige wereldwijde noodsituatie op het gebied van gezondheid de mogelijkheid biedt om vlakglas positief te profileren. USP’s: het meest duurzame, goedkope en effectieve materiaal ter bescherming van de veiligheid van mensen. ‘We zijn ons er ter terdege van bewust dat alternatieve oplossingen voor glas esthetisch minder bevredigend, vaak duurder en soms zelfs potentieel gevaarlijk zijn voor mensen. Om dit te onderbouwen is een positieve campagne nodig; pro glas, niet tegen andere materialen.’
Zie ook onze eerdere berichten over GIMAV en Vitrum, zoals over de recent herziene logo’s van beide organisaties.