Ga naar hoofdinhoud

Vitrum en GIMAV starten PR-campagne vlakglas: #glassistheanswer

Vitrum en GIMAV zijn met de hashtag #glassistheanswer een PR-campagne gestart ter promotie van de toepassing van vlakglas. De twee slaan de handen ineen. Dat doen ze om in deze tijden van Corona te laten zien dat glas het meest duurzame, gezonde en veilige materiaal is ter bescherming van personen en goederen.

Vitrum is de tweejaarlijkse glasbeurs in Milaan. GIMAV is de overkoepelende organisatie van Italiaanse fabrikanten van machines en gereedschappen voor de bewerking van vlakglas.

Vlakglas duurzaam en effectief

De twee organisaties zeggen dat de huidige wereldwijde noodsituatie op het gebied van gezondheid de mogelijkheid biedt om vlakglas positief te profileren. USP’s: het meest duurzame, goedkope en effectieve materiaal ter bescherming van de veiligheid van mensen. ‘We zijn ons er ter terdege van bewust dat alternatieve oplossingen voor glas esthetisch minder bevredigend, vaak duurder en soms zelfs potentieel gevaarlijk zijn voor mensen. Om dit te onderbouwen is een positieve campagne nodig; pro glas, niet tegen andere materialen.’

Zie ook onze eerdere berichten over GIMAV en Vitrum, zoals over de recent herziene logo’s van beide organisaties.

Schrijf je in voor de Glas in Beeld nieuwsbrief

Ontvang elke week uit het laatste (product)nieuws, trends en ontwikkelingen uit de glassector in je mailbox.
Sluit je aan bij ruim 3.500 professionals en mis niets!

Gerelateerd

Glas vervangen: ruit wegschrapen niet wenselijk, wel innovatief

Op station Eindhoven CS waren meerdere van de bovenste platen van een glazen vloer stuk. Glas vervangen denk je dan,…

Vetrotech ‘leading’ in brand- en kogelwerend glas

Vetrotech Saint-Gobain heeft begin deze maand in Würselen, bij Aken, een faciliteit voor het testen van kogelwerend glas in gebruik…