Vanaf 1 januari 2018 komt het volledige assortiment van Aralco, waaronder de in ons land veel toegepaste ventilatieroosters, onder de merknaam Renson op de markt. Als specialist in ventilatie, zonwering en terrasoverkappingen, geeft Renson hiermee extra invulling aan z’n ambitie om Nederlandse klanten beter te kunnen bedienen met een ruimer assortiment. Beide ventilatiespecialisten bundelen de krachten om met één merk ‘Renson’ sterker te staan voor de toekomst. ‘Met een gezamenlijk netwerk van ervaren verdelers en een focus op totaalconcepten vallen de puzzelstukken voor de Nederlandse markt zo helemaal in elkaar’, aldus Renson in een persbericht.
De kwaliteit van de binnenlucht in woningen, kantoren, scholen en ziekenhuizen is van grote invloed op de gezondheid. Om die reden wordt de wetgeving op het gebied van ventilatie steeds strenger en worden ook de eisen op het gebied van energiezuinigheid, luchtkwaliteit en akoestiek alsmaar hoger. Alle reden voor Renson en Aralco om de krachten te bundelen. In Nederland is Aralco een gevestigde naam met een sterk dealernetwerk. Bekende ventilatieroosters zijn onder meer de Multiair EPC Design, de Junior 150, de Flexair EPC, de Multitop EPC en het brandwerende ventilatierooster Firecatch EPC. ‘Daar kan nu ook Renson volop beroep op doen om z’n merk verder uit te bouwen, terwijl die distributiepartners kunnen blijven rekenen op een continue service. Bovendien krijgt de Nederlandse markt hierdoor toegang tot de ventilatieoplossingen waar Renson sinds jaar en dag op inzet en tot tal van innovatieve ventilatieproducten die binnenkort gelanceerd zullen worden. Dankzij deze synergie zal Renson z’n totaalconcepten voor gezond, comfortabel en duurzaam wonen nog beter in de Nederlandse markt kunnen aanbieden’, aldus het bedrijf uit Waregem dat het personeel van Aralco inmiddels heeft ingelijfd.